İlaçlar ve etkileri

Merhaba doktor hanım.

8 kür kemoterapi, 32 kür radyoterapi derken 7 ay önce meme kanseri tedavim bitti. Hormon reseptörleri pozitif ve 2 yıl zoladex igne, 5 yıl tamoksifen kullanacağım.

Sormak istediğim husus şu;

Her rahatsızlığımızda ilgili doktorlara gidiyor ve durumumuz ile ilgili kısa özgeçmişimizi anlatıyoruz. En son bel fıtıgımdan dolayı ve dayanılmaz agrılarım vesilesi ile doktora gittim. Kısa geçmişimden bahsettim. bir kaç hap ve igne verdi. Yapılan kan tahlilinde B12 ve demir eksikligi giderilsin diye igne ve hap yazıldı.

2 yıl adet olmamak icin zoladex igne vurulacagım. Bize yazılan bu ilaçların ostrojen seviyesini yükseltip yükseltmedigine emin olamıyorum. Bir yandan korunurken diger yandan farklı bir oluşuma yol acmasından endişe ediyorum.

yazılan ilaçlar:

dodex ampul
Tranko-buskas
Ferro sanol
Parafon
Etodin fort

Şimdiden teşekkür ederim.

Saygılar

Cevap Yaz     Beğendim      Yboran      12.3.2013 - 15:47

etiketler: İlaçlar ve etkileri  

Cevaplar (2)

Bilakis doktorlara soru sormaktan elbette çekinmiyorum. Lakin her doktor öyle geniş geniş size durumu ifade etmiyor. Kısa ve işin bir an evvel bitmesini ister cevaplar veriyor. Sizin de dediğiniz gibi aydınlatmak ve tedavi ile ilgili bilgi vermek görevleri. Ama sanırım bu görev daha çok özel hastanelerde geçerli:) Ameliyatım ve tedavim ACIBADEM hastanesinde yapıldığı için biliyorum. Bel için ise devlet hastanesine gittim. Kemik taramamı geçen ay yaptırmıştım. Sonucum temiz (inşallah öyle de devam eder). Bel fıtıgım 2 sene evvelinden bu yana var. Zaman zaman nüksediyor. Bu nedenle doktora gidişim. İlginiz için bir kez daha teşekkür ediyor, iyi günler diliyorum.

Beğendim      Yboran      12.3.2013 - 16:18

Merhaba,

Çok geçmiş olsun.Bu ilaçların böyle bir etkisi yok ancak bu soruyu bu ilaçları veren doktora sormalısınız.Niye doktorunuza soru sormaktan çekiniyorsunuz,bizim sizi aydınlatmak ve hastalığınız ve tedavinizle ilgili bilgi vermek ve eğitmek görevimiz.
Belinize film çekildimi? Kemikler temiz mi?

sevgiler

Beğendim      Op-Dr-Sevil-Oz      12.3.2013 - 16:10

Reklamlar