tamoksifen rahim kalınlaşması

Merhaba Hocam
Annem 44 yaşında 2011 mart ayında invaziv duktal karsinom sebebiyle lumpektomi oldu.Kemoterapi radyoterapi gördü tamoksifen kullanıyor ilk kemoterapisinden beri adet görmüyor.Ancak geçen gün kanaması olduğu için kadın doğuma gitti.Sınırın biraz üzerinde rahim kalınlaşması olduğunu söylemiş doktor ve kürtaj önermiş.Bu kalınlaşma hemen kansere dönüşürmü?Biyopsi sonucu kötü çıkarsa tamoksifeni kesmemiz mi gerekiyor?Meme biyopsisinde kanser çıkmıştı rahim biyopsisindede direkt kanser çıkarsa aynı kemoterapi ameliyat süreçlerini yaşamaktan çok endişeleniyoruz.Teşekkürler

Cevap Yaz     Beğendim      sevda      18.9.2012 - 20:55

etiketler: tamoksifen rahim kalınlaşması  

Cevaplar (1)

Merhaba,
Tamoksifem rahim içini döşeyen katmanda kanser yapabiliyor ancak hemen 1 yılda olacağını düşünmüyorum.Kurtaj materyali temiz gelirse,kontrol altında tamoksifen kullanmaya hiç olmazsa 3 yıl devam edebilir.Sonuç iyi gelmezse zaten rahimi almak gerekir,kemoterapi vs gerek kalmaz. Endişe etmeyin bir an önce kurtajı olup teşhis konulsun.
Sevgiler
Dr.Sevil Öz

Beğendim      Op-Dr-Sevil-Oz      20.9.2012 - 07:56

Reklamlar