Hormon tedavisi sürecinde koltuk altı ağrısı şikayeti

Sayın Hocam,
Eşimin sağ göğsünde 1.5 cm ebatında kitle tespit edildi, iğne biyopsisi sonrası "invaziv duktal karsinom" teşhisi konuldu. PED sonuçlarına göre vücutta herhangi bir metastas belirtisi bulunamadı. Sonrasında lumpektomi ile, ilgili kitle alındı. Biyopsi sonuçlarına göre lenflerde metastas belirlenmedi. Yine analizlere göre, eşimin kitlesi ER+ (%80) PR+ (%60) ve cerb2-. Cerrahi müdahale sonrası eşim dört kür kemoterapi aldı ve sonrasında 30 iş günü radyoterapi tedavisi gördü. Son 2 aydır tamoksifen (hormon) tedavisi devam ediyor. Radyoterapi sonrası şiddetli öksürük başladı, ancak doktorumuzun önerdiği ilaçlar (antibiyotik olsa gerek, steroid değil demişti) öksürüğü azalttı.
Geleyim sorunumuza, son 3 gündür eşimin SOL (sağ değil, kanserli doku sağ göğüste belirlenmişti) koltuk altında (göğüste değil) ağrılar olmaya başladı. Bunun nedeni nedir? Yaşamaktan korkar olduk, her şey bizi panikletiyor. Ne yazık ki doktorlarımıza da her şeyi danışamıyoruz. Belki de her şeyi sormaya kalkmakta bizim hatamız. Soruyu tekrarlıyayım, bu ağrılar malum hastalığımızla ilgili olabilir mi? Ne yapmalıyız?

Cevap Yaz     Beğendim      agungordu      13.7.2015 - 00:58

etiketler: İNVAZİV DUKTAL KARSİNOM  lumpektomi  radyoterapi  hormon tedavisi  Ağrı  

Reklamlar